Artykuł r. pr. Piotra Czubluna i apl. radc. Przemysława Stopnickiego z lutego 2013 r. na temat właściwej kwalifikacji działań banku, stanowiących wsparcie ubezpieczyciela w procesie dotarcia do klienta i w konsekwencji zawarcia i obsługi umowy ubezpieczenia. Autorzy przedstawiają istotę pośrednictwa ubezpieczeniowego w świetle przepisów ustawy oraz dyrektywy o pośrednictwie ubezpieczeniowym, a także w kontekście orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i analizują ją w odniesieniu do bancassurance.
Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania
RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.
Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.
W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...