Artykuł r. pr. Piotra Czubluna i apl. radc. Przemysława Stopnickiego z lutego 2013 r. na temat właściwej kwalifikacji działań banku, stanowiących wsparcie ubezpieczyciela w procesie dotarcia do klienta i w konsekwencji zawarcia i obsługi umowy ubezpieczenia. Autorzy przedstawiają istotę pośrednictwa ubezpieczeniowego w świetle przepisów ustawy oraz dyrektywy o pośrednictwie ubezpieczeniowym, a także w kontekście orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i analizują ją w odniesieniu do bancassurance.
Artykuły powiązane
Niedostosowanie prędkości jako rażące niedbalstwo – ważne orzeczenie SN
Sąd Najwyższy uznał, że rażące niedbalstwo może prowadzić do utraty prawa do świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego. W te...
Liczba wypadków spowodowanych przez zagranicznych kierowców w Polsce spada
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) przedstawiło najnowsze dane dotyczące wypadków drogowych z ud...
ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku
W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...