Rzecznik Generalny w opinii przedstawionej w dniu 8 grudnia 2020 r. (sprawa C‑383/19) zaproponował TSUE stanowisko, zgodnie z którym art. 3 dyrektywy komunikacyjnej należy interpretować w ten sposób, że zawarcie umowy ubezpieczenia OC odnoszącej się do ruchu pojazdów mechanicznych jest obowiązkowe, w przypadku gdy pojazd jest oficjalnie zarejestrowany lub jest używany jako pojazd.
Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć
Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski
W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...