bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Zgoda na marketing telefoniczny, zgoda na przesyłanie informacji handlowych i zgoda na przetwarzanie danych os. – co je łączy?

Zgoda na marketing telefoniczny, zgoda na przesyłanie informacji handlowych i zgoda na przetwarzanie danych os. – co je łączy?

Dodano: 2018-01-15

W modelach sprzedaży ubezpieczeń na odległość w praktyce ubezpieczyciele, a także i multi-agenci odbierają od klientów zgody na gruncie trzech różnych ustaw – zgodę na używanie telefonu w celach marketingu bezpośredniego na podstawie art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne, zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i ofertowych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych.

Artykuły powiązane

Spotkanie z Polską Izbą Ubezpieczeń dotyczące projektu rekomendacji w zakresie dystrybucji ubezpieczeń

3 kwietnia 2025 roku w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego odbyły się rozmowy z przedstawicielami Polskiej Iz...

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...