W modelach sprzedaży ubezpieczeń na odległość w praktyce ubezpieczyciele, a także i multi-agenci odbierają od klientów zgody na gruncie trzech różnych ustaw – zgodę na używanie telefonu w celach marketingu bezpośredniego na podstawie art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne, zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i ofertowych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych.
Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć
Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski
W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...