W modelach sprzedaży ubezpieczeń na odległość w praktyce ubezpieczyciele, a także i multi-agenci odbierają od klientów zgody na gruncie trzech różnych ustaw – zgodę na używanie telefonu w celach marketingu bezpośredniego na podstawie art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne, zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i ofertowych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych.
Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku
W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień
Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane
Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...