Do Prezesa Rady Ministrów w dniu 6 sierpnia 2018 roku wpłynęło zapytanie nr 7877 autorstwa Mirosławy Nykiel. Dotyczy ona praktyki telemarketingu bez zgody abonenta. Autorka zwraca uwagę na fakt, że mimo obowiązywania przepisów zabraniających wykonywania telefonów w celach marketingu bezpośredniego bez zgody abonenta, to takie zjawisko wciąż ma się dobrze w polskiej rzeczywistości. Zauważa, że odkąd wprowadzono wspomniane regulacje, nałożono jedynie dwie kary za takie praktyki – co według posłanki Nykiel związane jest z nieskutecznością przepisów, ale także z niewielkim odsetkiem osób zgłaszających prowadzenie telemarketingu bez zgody abonenta do stosownych organów – w I półroczu 2018 r. takich skarg było zaledwie 68.
Artykuły powiązane

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski
W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 2
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...