bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Orzeczenia
Zadośćuczynienie powinno być w pełni adekwatne do rozmiaru poniesionej krzywdy

Zadośćuczynienie powinno być w pełni adekwatne do rozmiaru poniesionej krzywdy

Dodano: 2016-05-10
Publikator: Sąd Apelacyjny w Gdańsku

Sąd Apelacyjny w Gdańsku w wyroku z dnia 4 września 2015 r. (sygn. akt V ACa 73/15) orzekł, że odszkodowanie z OC powinno być dla każdego pasażera i zasądził 300 tys. zł zadośćuczynienia od ubezpieczyciela mężczyzny poszkodowanego w wypadku drogowym spowodowanym przez małżonkę.

Rozpatrywana sprawa dotyczyła mężczyzny, który podróżował jako pasażer, autem kierowanym przez jego małżonkę. W trakcie podróży doszło do wypadku z winy kobiety. Za ten czyn została skazana na rok pozbawiania wolności w zawieszeniu na 2 lata. Natomiast mężczyzna stał się niepełnosprawny, a przez 3 miesiące po wypadku był całkowicie niezdolny do samodzielnej egzystencji. Stwierdzono u niego 100 proc. uszczerbek na zdrowiu. Mężczyzna jest niezdolny do pracy. Utrzymuje się z renty.  

Po wypadku zakład ubezpieczeń, w którym pojazd miał wykupioną polisę OC wypłacił poszkodowanemu 150 tys. zł zadośćuczynienia. W opinii poszkodowanego kwota ta była nieadekwatna względem doznanego bólu i cierpienia. Mężczyzna wniósł pozew, w którym domagał się wypłaty od towarzystwa kolejnych 150 tys. zł odszkodowania.

Artykuły powiązane

Nowe przepisy chroniące obywateli przed kradzieżą tożsamości od 1 czerwca.

Od 1 czerwca 2024 roku w Polsce będą obowiązywać nowe przepisy mające na celu lepszą ochronę obywateli przed k...

Nowa usługa Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego we współpracy z UFG

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w ramach swojej działalności przy Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym u...

Niewłaściwe zachowanie pracodawcy niekoniecznie jest mobbingiem – postanowienie SN

Sąd Najwyższy w postanowieniu z dnia 14 lutego 2024 r. (sygn. akt II PSK 11/23) uznał, że poczucie pracownika, że pode...