bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Warta tests using AI in the claim settlement process

Warta tests using AI in the claim settlement process

Dodano: 2019-02-12

The Polish insurer “Warta” has started using artificial intelligence to evaluate car damage. The full implementation of the solution is planned in the second half of 2019. The insurer wants to use AI in 60% of motor damages filled to the insurer.

In July 2018 Warta started its work on AI implementation in the process of motor damages evaluation. The new solution analyses photos of vehicle damage and searches for defective elements in the body of a car. The system will also estimate the value of damages and the compensation to be paid.

“We approach new technology in Warta very practically. The implemented solutions are to bring benefits for the company as well as clients. The same will be in the case of Image Recognition – the technology which is to accelerate claim settlement processes and increase the effectiveness of valuers’ work. Thanks to AI they can focus on more complicated tasks. We expect that the project will start this year. In the first step the artificial intelligence work will be controlled by humans”, explained Adam Fulneczek, manager of the claim settlement strategy department in Warta.

Artykuły powiązane

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...