bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Walka ze spoofingiem

Walka ze spoofingiem

Dodano: 2022-02-07
Publikator: informacja prasowa

Spoofing to oszustwa polegające na podszywaniu się pod inny element systemu informatycznego, np. numer infolinii i pod pracowników banku. By ograniczyć to popularne ostatnio zjawisko PKO BP wprowadził nowe zabezpieczenie.

Klienci PKO mający aktywną aplikację mobilną IKO mogą za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi pracownik banku. W trakcie rozmowy z konsultantem klient otrzyma w aplikacji wiadomość z danymi pracownika. Użytkownik może poprosić dzwoniącego o podanie tych danych i jeśli będą się zgadzać zatwierdzić je PIN-em do IKO. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować rozmowę.

Chcąc przeciwdziałać zjawisku spoofingu, bank PKO przypomniał także zasady, o których klienci powinni pamiętać przy telefonicznych rozmowach. Należy mieć na uwadze, że pracownik banku nie poprosi klienta o zdalny dostęp do urządzenia elektronicznego, podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC, zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, przeniesienie pieniędzy na „konto techniczne”, czy podanie kodów BLIK.

Artykuły powiązane

Nowa usługa Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego we współpracy z UFG

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w ramach swojej działalności przy Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym u...

Niewłaściwe zachowanie pracodawcy niekoniecznie jest mobbingiem – postanowienie SN

Sąd Najwyższy w postanowieniu z dnia 14 lutego 2024 r. (sygn. akt II PSK 11/23) uznał, że poczucie pracownika, że pode...

Leasing od A do Z – przewodnik

Pobierz nasz najnowszy przewodnik - Leasing od A do Z! Kliknij tutaj...