bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Walka ze spoofingiem

Walka ze spoofingiem

Dodano: 2022-02-07
Publikator: informacja prasowa

Spoofing to oszustwa polegające na podszywaniu się pod inny element systemu informatycznego, np. numer infolinii i pod pracowników banku. By ograniczyć to popularne ostatnio zjawisko PKO BP wprowadził nowe zabezpieczenie.

Klienci PKO mający aktywną aplikację mobilną IKO mogą za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi pracownik banku. W trakcie rozmowy z konsultantem klient otrzyma w aplikacji wiadomość z danymi pracownika. Użytkownik może poprosić dzwoniącego o podanie tych danych i jeśli będą się zgadzać zatwierdzić je PIN-em do IKO. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować rozmowę.

Chcąc przeciwdziałać zjawisku spoofingu, bank PKO przypomniał także zasady, o których klienci powinni pamiętać przy telefonicznych rozmowach. Należy mieć na uwadze, że pracownik banku nie poprosi klienta o zdalny dostęp do urządzenia elektronicznego, podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC, zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, przeniesienie pieniędzy na „konto techniczne”, czy podanie kodów BLIK.

Artykuły powiązane

Odszkodowanie za skażenie plonów przez sąsiada

Sąd Okręgowy w wyroku z dnia 15 maja 2023 r. (sygn. akt XXV C 384/22) orzekł, że nawet jeśli nie całe plony, a t...

Zmiany w zakresie postępowania wyjaśniającego przed Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego

W dniu 29 września 2023 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 16 sierpnia 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zap...

Nowe Rekomendacje KNF dla zakładów ubezpieczeń dotyczące oceny odpowiedniości ubezpieczenia na życie z elementem inwestycyjnym

W dniu 15 września 2023 r. Komisja Nadzoru Finansowego przyjęła jednogłośnie Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyc...