bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Walka ze spoofingiem

Walka ze spoofingiem

Dodano: 2022-02-07
Publikator: informacja prasowa

Spoofing to oszustwa polegające na podszywaniu się pod inny element systemu informatycznego, np. numer infolinii i pod pracowników banku. By ograniczyć to popularne ostatnio zjawisko PKO BP wprowadził nowe zabezpieczenie.

Klienci PKO mający aktywną aplikację mobilną IKO mogą za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi pracownik banku. W trakcie rozmowy z konsultantem klient otrzyma w aplikacji wiadomość z danymi pracownika. Użytkownik może poprosić dzwoniącego o podanie tych danych i jeśli będą się zgadzać zatwierdzić je PIN-em do IKO. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować rozmowę.

Chcąc przeciwdziałać zjawisku spoofingu, bank PKO przypomniał także zasady, o których klienci powinni pamiętać przy telefonicznych rozmowach. Należy mieć na uwadze, że pracownik banku nie poprosi klienta o zdalny dostęp do urządzenia elektronicznego, podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC, zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, przeniesienie pieniędzy na „konto techniczne”, czy podanie kodów BLIK.

Artykuły powiązane

Cyfryzacja, a ubezpieczenia – aż 75% ubezpieczycieli dąży do rozwoju IT

W dniu 25 kwietnia 2024 r. Polska Izba Ubezpieczeń we współpracy z Accenture opublikowała drugą edycję raportu „Cyfr...

W 2023 r. ubezpieczono obroty handlowe o wartości aż 911 mld zł

Polska Izba Ubezpieczeń w dniu 8 kwietnia 2024 r. opublikowała informację zgodnie, z którą w 2023 roku ubezpieczyciele o...

Bezpiecznie zaplanuj majówkę 2024!

Korzystając z jednodniowego urlopu, możesz cieszyć się pięciodniowym wolnym od środy. Tylko czwartek, 2 maja, to dzień r...