bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Walka ze spoofingiem

Walka ze spoofingiem

Dodano: 2022-02-07
Publikator: informacja prasowa

Spoofing to oszustwa polegające na podszywaniu się pod inny element systemu informatycznego, np. numer infolinii i pod pracowników banku. By ograniczyć to popularne ostatnio zjawisko PKO BP wprowadził nowe zabezpieczenie.

Klienci PKO mający aktywną aplikację mobilną IKO mogą za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi pracownik banku. W trakcie rozmowy z konsultantem klient otrzyma w aplikacji wiadomość z danymi pracownika. Użytkownik może poprosić dzwoniącego o podanie tych danych i jeśli będą się zgadzać zatwierdzić je PIN-em do IKO. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować rozmowę.

Chcąc przeciwdziałać zjawisku spoofingu, bank PKO przypomniał także zasady, o których klienci powinni pamiętać przy telefonicznych rozmowach. Należy mieć na uwadze, że pracownik banku nie poprosi klienta o zdalny dostęp do urządzenia elektronicznego, podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC, zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, przeniesienie pieniędzy na „konto techniczne”, czy podanie kodów BLIK.

Artykuły powiązane

Przełomowy wyrok w Londynie – koniec miliardowego sporu o samoloty przejęte przez Rosję

11 czerwca 2025 r. Wysoki Trybunał Sprawiedliwości w Londynie (High Court of Justice) ogłosił precedensowy wyrok w spr...

Liczba wypadków spowodowanych przez zagranicznych kierowców w Polsce spada

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) przedstawiło najnowsze dane dotyczące wypadków drogowych z ud...

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...