bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Upraszczanie komunikacji bankowej

Upraszczanie komunikacji bankowej

Dodano: 2021-06-29
Publikator: Związek Banków Polskich

Związek Banków Polskich i zrzeszone w nim instytucje chcą zmieniać język bankowy. Celem jest ułatwienie współpracy między bankami i ich klientami oraz budowa coraz lepszych relacji.

Działająca przy Związku Banków Polskich od czerwca 2020 roku grupa robocza ds. prostej komunikacji bankowej realizuje projekt upraszczania komunikacji.

– Prosta komunikacja bankowa jest wspólną, ogólnosektorową inicjatywą polskich banków. Jej źródłem jest międzynarodowa koncepcja uproszczonego języka, czyli plain language. W zakresie prostego języka będziemy współpracować również z innymi instytucjami, w których powstają dokumenty, np. z administracją publiczną. Chcemy, aby łatwy, prosty i przejrzysty język stał się normą w naszym kraju – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes ZBP.

Do tej pory wypracowana została „Deklaracja banków w sprawie standardu prostego języka”, do której przystąpiło dwadzieścia banków: Alior Bank S.A., Bank BPS S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Millennium S.A., Bank Ochrony Środowiska S.A., Bank Pekao S.A., Bank Pocztowy S.A., BNP Paribas Bank Polska S.A., Credit Agricole Bank Polska S.A., Deutsche Bank Polska S.A., DNB Bank Polska S.A., Getin Noble Bank S.A., ING Bank Śląski S.A., mBank S.A., Nest Bank S.A., PKO BP S.A., Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce, Santander Bank Polska S.A., Santander Consumer Bank S.A. oraz SGB-Bank S.A.

Posługiwanie się prostym językiem, pisanie przejrzystych, w pełni zrozumiałych dla odbiorców tekstów to intencje banków, które wyrażone zostały w deklaracji. Celem przyspieszenia zmian, członkowie grupy roboczej opracowali także „Dobre praktyki prostej komunikacji bankowej” – zbiór zasad, które mają pomóc pracownikom banków komunikować się z klientami w sposób prosty i zrozumiały.

Artykuły powiązane

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy

Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...