bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Upraszczanie komunikacji bankowej

Upraszczanie komunikacji bankowej

Dodano: 2021-06-29
Publikator: Związek Banków Polskich

Związek Banków Polskich i zrzeszone w nim instytucje chcą zmieniać język bankowy. Celem jest ułatwienie współpracy między bankami i ich klientami oraz budowa coraz lepszych relacji.

Działająca przy Związku Banków Polskich od czerwca 2020 roku grupa robocza ds. prostej komunikacji bankowej realizuje projekt upraszczania komunikacji.

– Prosta komunikacja bankowa jest wspólną, ogólnosektorową inicjatywą polskich banków. Jej źródłem jest międzynarodowa koncepcja uproszczonego języka, czyli plain language. W zakresie prostego języka będziemy współpracować również z innymi instytucjami, w których powstają dokumenty, np. z administracją publiczną. Chcemy, aby łatwy, prosty i przejrzysty język stał się normą w naszym kraju – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes ZBP.

Do tej pory wypracowana została „Deklaracja banków w sprawie standardu prostego języka”, do której przystąpiło dwadzieścia banków: Alior Bank S.A., Bank BPS S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Millennium S.A., Bank Ochrony Środowiska S.A., Bank Pekao S.A., Bank Pocztowy S.A., BNP Paribas Bank Polska S.A., Credit Agricole Bank Polska S.A., Deutsche Bank Polska S.A., DNB Bank Polska S.A., Getin Noble Bank S.A., ING Bank Śląski S.A., mBank S.A., Nest Bank S.A., PKO BP S.A., Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce, Santander Bank Polska S.A., Santander Consumer Bank S.A. oraz SGB-Bank S.A.

Posługiwanie się prostym językiem, pisanie przejrzystych, w pełni zrozumiałych dla odbiorców tekstów to intencje banków, które wyrażone zostały w deklaracji. Celem przyspieszenia zmian, członkowie grupy roboczej opracowali także „Dobre praktyki prostej komunikacji bankowej” – zbiór zasad, które mają pomóc pracownikom banków komunikować się z klientami w sposób prosty i zrozumiały.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...