bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
UNIQA: Polacy chcą szybszej likwidacji szkód i mniej formalności

UNIQA: Polacy chcą szybszej likwidacji szkód i mniej formalności

Dodano: 2017-08-24

Towarzystwo ubezpieczeń UNIQA informuje, że z przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia badania wynika, że klienci zakładów ubezpieczeń oczekują szybszego przebiegu procesu likwidacji szkody i mniej formalności.

Na pytanie w jaki sposób najchętniej kontaktowaliby się z towarzystwem ubezpieczeń w celu zgłoszenia szkody, jedna czwarta respondentów wskazała bezpośredni kontakt z agentem. 24 proc. badanych wymieniło formularz internetowy, 21 proc. wybiera wizytę w placówce ubezpieczyciela, a 20 proc. kontakt z infolinią. Ubezpieczyciel zaobserwował, że im starsi klienci, tym chętniej wybierają tradycyjne kanały kontaktu. Im młodsi – tym częściej stawiają na możliwość zgłoszenia szkody online.

– Temat odszkodowań jest najczęściej poruszany w kontekście ubezpieczeń przez Polaków. Co więcej klienci z góry zakładają, że proces likwidowania szkody będzie trudny. Tym większe jest ich zaskoczenie, gdy przebiega sprawnie i bez problemów. W tym także wciąż duża rola ubezpieczycieli by zadbać o wiedzę i wyższy komfort klientów, gdy dojdzie do nieprzyjemnego zdarzenia. Chcemy bowiem maksymalnie minimalizować stres pojawiający się w tej sytuacji i poprowadzić klienta przez proces likwidacji – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes spółek UNIQA w Polsce.

UNIQA w czerwcu br. wdrożyła nowy program: Opiekun klienta (czytaj więcej: UNIQA: Opiekun klienta zamiast likwidatora szkód). Dzięki niemu likwidacja szkody w UNIQA ma być szybsza, a przede wszystkim bardziej komfortowa dla klienta. Głównym celem programu jest maksymalne skrócenie czasu rejestracji szkody oraz przeprowadzenie poszkodowanego przez proces obsługi szkody w sposób jak najmniej angażujący.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...