bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
UNIQA kontynuuje edukację w zakresie tematu hejtu w Internecie

UNIQA kontynuuje edukację w zakresie tematu hejtu w Internecie

Dodano: 2021-08-30
Publikator: informacja prasowa

 

UNIQA aktywnie reaguje na problemy społeczne, promując temat hejtu w internecie. Ubezpieczyciel jako jedyny na rynku oferuje polisę NNW, która daje możliwość ochrony na wypadek hejtu w Internecie.  

Ponad dok temu UNIQA dodała do swojej oferty ubezpieczenia NNW szkolnego pakiet pomocy dla osób, które zetknęli się z problemem hejtu w internecie. W ramach tego wątku została uruchomiona wirtualna poradnia psychologiczna we współpracy z psychologiem Magdą Chorzewską.

W tym roku ubezpieczyciel kontynuuje edukację w tym zakresie. UNIQA zaprosiła do projektu Kamila Nowaka, znanego jako Blog Ojciec oraz aktorkę Annę Muchę. W efekcie współpracy oboje rodziców powinni pomóc w uświadomieniu wagi problemu, poruszając temat hejtu w swoich wpisach na mediach społecznościowych.

– Skąd ten wybór? Zależało nam na współpracy z osobami, które są aktywne w sieci, ale jednocześnie same są rodzicami i znają problem hejtu z własnego doświadczenia. Blog Ojciec to jeden z najpopularniejszych blogów parentingowych w Polsce. Kamil Nowak, tata trójki dzieci, wspiera rodziców w trudach rodzicielstwa. Z kolei aktorka Anna Mucha, mama dwójki dzieci, przeciwstawia się hejtowi, z którym sama ma często do czynienia z racji swojej popularności. Połączyła nas wrażliwość na problem hejtu, dlatego nasze współdziałanie zyskało większą wartość – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką UNIQA.

Według wyników badania Dzieci i hejt w internecie, ponad 90 proc. dzieci od ukończenia 10 lat posiada swobodny dostęp do internetu. Co więcej, nawet dzieci w wieku od 7 do 9 lat mają własne telefony i korzystają z internetu bez kontroli dorosłych. Pomimo tego, że nowe technologie ułatwiają życie, to jednak mają negatywną stronę związaną z bezpieczeństwem. Hejtu w internecie poddane są nawet najmniejsze dzieci. Około 86 proc. badanych rodziców zadeklarowali potrzebę reakcji na dany problem.

– Sama jestem mamą dwójki dzieci. Wiem, że to problem, który dotyka coraz większą grupę młodych osób. Zwłaszcza, że w czasie pandemii swoje życie przenieśli niemal całkowicie do Internetu. Mam ogromną satysfakcę związaną z rozszerzeniem zakresu ochrony w naszym produkcie. Dzięki temu możemy realnie wspierać rodziców zarówno od strony prawnej, jak i psychologicznej. To unikalne na rynku ubezpieczenie – mówi Ilona Tomaszewska, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Procesów UNIQA.

W swojej ofercie ochrony na wypadek hejtu w Internecie UNIQA zapewnia trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, specjalistę IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne) w przypadku znieważenia, pomówienia lub bezprawnego ujawnienia informacji prywatnych młodej osoby.

Artykuły powiązane

Cyfryzacja, a ubezpieczenia – aż 75% ubezpieczycieli dąży do rozwoju IT

W dniu 25 kwietnia 2024 r. Polska Izba Ubezpieczeń we współpracy z Accenture opublikowała drugą edycję raportu „Cyfr...

W 2023 r. ubezpieczono obroty handlowe o wartości aż 911 mld zł

Polska Izba Ubezpieczeń w dniu 8 kwietnia 2024 r. opublikowała informację zgodnie, z którą w 2023 roku ubezpieczyciele o...

Bezpiecznie zaplanuj majówkę 2024!

Korzystając z jednodniowego urlopu, możesz cieszyć się pięciodniowym wolnym od środy. Tylko czwartek, 2 maja, to dzień r...