Plus wprowadza usługę, dzięki której można ubezpieczyć swój samochód bez konieczności spotkania z agentem. Wyboru polisy komunikacyjnej dokonać będzie można w specjalnej aplikacja uBezpiecz, przygotowanej we współpracy z Benefia Ubezpieczenia – spółką z Grupy VIG.
W celu zakupu polisy należy za pomocą aplikacji uBezpiecz zeskanować QR kod znajdujący się w dowodzie rejestracyjnym (tzw. kod AZTEC). Rolę czytnika kodu spełnia wbudowany w telefonie aparat fotograficzny. Zeskanowane z kodu dane trafiają – po sprawdzeniu w ogólnopolskiej bazie danych UFG – do Centralnego Systemu Obsługi Ubezpieczeń (CSOU) Benefii, gdzie odbywa się ich weryfikacja i taryfikowanie ubezpieczenia. Po chwili na ekranie pojawia się kilka skalkulowanych wariantów ubezpieczenia. Po dokonaniu wyboru, w kolejnych krokach aplikacja przeprowadzi klienta przez cały proces zawarcia umowy ubezpieczenia, włącznie z zakupem, co następuje po przekierowaniu do płatności elektronicznych. Gotową, opłaconą polisę klient otrzymuje na swój adres e-mail, a może też zapisać ją w telefonie. Cała operacja trwa nie dłużej niż 5 min.
Aplikacja uBezpiecz będzie preinstalowana na nowych telefonach dostępnych w ofercie sieci Plus. Klienci korzystający już z ofert operatora mogą natomiast ją pobrać ze sklepu Google Play. Usługa jest dostępna dla wszystkich użytkowników Plusa, bez względu na rodzaj kontraktu.