bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Dodano: 2017-12-13

Każdego roku sklepy na całym świecie organizują sezonowe wyprzedaże. Ich głównym celem jest pozbycie się zalegających produktów w magazynach. Doskonałą okazją do wyprzedaży jest okres bożonarodzeniowy i noworoczny. Jednak należy uważać na nieuczciwych sprzedawców. Czego się wystrzegać?

Częstym zabiegiem sprzedawców jest świadome wprowadzanie klientów w błąd i czerpanie z tego zysku. Przede wszystkim produkty sprzedawane po promocyjnych cenach często mają defekty. Należy dokładnie sprawdzać towar, a jeśli produkt zakupiony w promocji okaże się wadliwy, mamy prawo go zwrócić. Informowanie sprzedawcy o braku możliwości reklamacji jest wprowadzaniem klienta w błąd.

Kupujący powinni mieć świadomość, że ceną obowiązującą jest cena, która znajduje się na produkcie. Sprzedawca nie ma prawa egzekwować od klientów wyższych sum niż te umieszczone na metce towaru.

Zasady zwrotu i reklamacji są regulowane w Kodeksie cywilnym. Jedynym czynnikiem wykluczającym możliwość reklamacji towaru jest sytuacja, gdy na produkt został udzielony rabat ze względu na posiadaną wadę.

Jeśli dokonujemy zakupy w sklepie internetowym mamy możliwość zwrotu towaru, bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od zakupu.

Artykuły powiązane

Kolejne wyłudzenia od ubezpieczycieli, tym razem o wartości 7 mln zł

Prokuratura Rejonowa Katowice-Południe skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko siedmiu osobom, oskarżonym o wyłu...

O odszkodowaniu z OC decyduje rzeczywisty wydatek, a nie hipotetyczny kosztorys – wyrok SN

Sąd Najwyższy w uchwale z 11 września 2024 r. (sygn. akt III CZP 65/23) uznał, że odszkodowanie z OC sprawcy wypadku pow...

Analiza rynku ubezpieczeń w pierwszej połowie 2024 r.

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała dane dotyczące sytuacji rynku ubezpieczeń w pierwszym półroczu 2024 r. W pierwszej...