bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Dodano: 2017-12-13

Każdego roku sklepy na całym świecie organizują sezonowe wyprzedaże. Ich głównym celem jest pozbycie się zalegających produktów w magazynach. Doskonałą okazją do wyprzedaży jest okres bożonarodzeniowy i noworoczny. Jednak należy uważać na nieuczciwych sprzedawców. Czego się wystrzegać?

Częstym zabiegiem sprzedawców jest świadome wprowadzanie klientów w błąd i czerpanie z tego zysku. Przede wszystkim produkty sprzedawane po promocyjnych cenach często mają defekty. Należy dokładnie sprawdzać towar, a jeśli produkt zakupiony w promocji okaże się wadliwy, mamy prawo go zwrócić. Informowanie sprzedawcy o braku możliwości reklamacji jest wprowadzaniem klienta w błąd.

Kupujący powinni mieć świadomość, że ceną obowiązującą jest cena, która znajduje się na produkcie. Sprzedawca nie ma prawa egzekwować od klientów wyższych sum niż te umieszczone na metce towaru.

Zasady zwrotu i reklamacji są regulowane w Kodeksie cywilnym. Jedynym czynnikiem wykluczającym możliwość reklamacji towaru jest sytuacja, gdy na produkt został udzielony rabat ze względu na posiadaną wadę.

Jeśli dokonujemy zakupy w sklepie internetowym mamy możliwość zwrotu towaru, bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od zakupu.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...