bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Dodano: 2017-12-13

Każdego roku sklepy na całym świecie organizują sezonowe wyprzedaże. Ich głównym celem jest pozbycie się zalegających produktów w magazynach. Doskonałą okazją do wyprzedaży jest okres bożonarodzeniowy i noworoczny. Jednak należy uważać na nieuczciwych sprzedawców. Czego się wystrzegać?

Częstym zabiegiem sprzedawców jest świadome wprowadzanie klientów w błąd i czerpanie z tego zysku. Przede wszystkim produkty sprzedawane po promocyjnych cenach często mają defekty. Należy dokładnie sprawdzać towar, a jeśli produkt zakupiony w promocji okaże się wadliwy, mamy prawo go zwrócić. Informowanie sprzedawcy o braku możliwości reklamacji jest wprowadzaniem klienta w błąd.

Kupujący powinni mieć świadomość, że ceną obowiązującą jest cena, która znajduje się na produkcie. Sprzedawca nie ma prawa egzekwować od klientów wyższych sum niż te umieszczone na metce towaru.

Zasady zwrotu i reklamacji są regulowane w Kodeksie cywilnym. Jedynym czynnikiem wykluczającym możliwość reklamacji towaru jest sytuacja, gdy na produkt został udzielony rabat ze względu na posiadaną wadę.

Jeśli dokonujemy zakupy w sklepie internetowym mamy możliwość zwrotu towaru, bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od zakupu.

Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć

Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...