List KNF skierowany jest do zakładów ubezpieczeń prowadzących działalność ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczeń działu II grupa 10. KNF przedstawia w nim swoje stanowisko w sprawie należytego wykonywania przez zakłady ubezpieczeń obowiązku naprawienia szkody w pojazdach w ramach umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. KNF zwraca szczególną uwagę na sytuację utraty wartości handlowej uszkodzonego pojazdu i konieczność jej rekompensaty przez zakłady ubezpieczeń. M.in. KNF uznaje, że mając na uwadze niski poziom świadomości poszkodowanych w zakresie przysługujących im roszczeń cywilnych, zakłady ubezpieczeń jako profesjonaliści powinny informować poszkodowanych o możliwości zgłoszenia roszczenia z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu. Dodatkowo KNF rekomenduje przekazywanie poszkodowanym informacji o celu takiego roszczenia.
Artykuły powiązane
Niedostosowanie prędkości jako rażące niedbalstwo – ważne orzeczenie SN
Sąd Najwyższy uznał, że rażące niedbalstwo może prowadzić do utraty prawa do świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego. W te...
Liczba wypadków spowodowanych przez zagranicznych kierowców w Polsce spada
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) przedstawiło najnowsze dane dotyczące wypadków drogowych z ud...
ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku
W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...