List KNF skierowany jest do krajowych i zagranicznych zakładów ubezpieczeń wykonujących działalność w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. KNF przedstawia w nim swoje stanowisko w sprawie wykonywania obowiązków wynikających z umów ubezpieczenia OC, w świetle skarg na działalność zakładów ubezpieczeń w tym zakresie. KNF zwraca uwagę, że niedopuszczalne są praktyki, stosowane przez niektóre zakłady ubezpieczeń, polegające m.in. na powstrzymywaniu się z wypłatą odszkodowania i biernym oczekiwaniu na reakcję poszkodowanego, na bezpodstawnej odmowie wypłaty należnego odszkodowania, a także na zaniechaniu terminowej wypłaty bezspornej części odszkodowania. KNF oczekuje od podmiotów nadzorowanych zaprzestania naruszeń godzących w interesy poszkodowanych.
Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego
Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024
W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem
W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych.
Choć przych...