bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Sollers: Zmiany pokoleniowe wymuszają na ubezpieczycielach wdrażanie innowacji

Sollers: Zmiany pokoleniowe wymuszają na ubezpieczycielach wdrażanie innowacji

Dodano: 2017-10-05

– Ubezpieczyciele przygotowują się do sprostania wymaganiom nowego pokolenia millenialsów, którzy nie oczekują bezpośredniego kontaktu z ubezpieczycielem i pracy z agentem. Wykorzystują kanały cyfrowe i w przeciwieństwie do rodziców bardzo często nie mają samochodu czy mieszkania. Myślą o tym, aby mieć ubezpieczone urządzenie mobilne, profil na Facebooku czy wyjazd na wakacje. Te produkty dla młodego pokolenia muszą być dużo prostsze, często ubezpieczające na ograniczony okres – wyjaśnia Marcin Pluta, partner zarządzający w Sollers Consulting w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Zdaniem eksperta, w najbliższym czasie zakłady ubezpieczeń będą zmuszone do podejmowania współpracy ze start-upami, automatyzacji i robotyki, wykorzystania sztucznej inteligencji i nowoczesnych aplikacji oraz szukania nowych sposobów sprzedaży. Wskazuje też, że podmioty powinny wdrażać zmiany w ofercie np. poprzez wprowadzanie mikroubezpieczeń, mikropłatności czy udostępnianie nowych kanałów komunikacji jak Messenger.

Artykuły powiązane

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 2

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Ubezpieczenie OC pracowników i członków zarządu nie jest kosztem spółki

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 23 lipca 2025 r. (sygn. akt II FSK 1402/22) orzekł, że składki na ube...