bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Dodano: 2022-05-23

Coroczne sprawozdanie Rzecznika Finansowego odnośnie skarg – wniosków o interwencję RF – skupia się na dwóch głównych obszarach działania. Chodzi o rynek ubezpieczeniowo-emerytalny i sektor bankowo-kapitałowy.

Przez cały ubiegły rok do Rzecznika wpłynęło ponad dziewięć tys. wniosków o podjęcie interwencji w sprawie sektora ubezpieczeniowo-emerytalnego. Zauważmy jednak, że sam rynek emerytalny jest marginalny, ponieważ liczba skarg wynosiła zaledwie 20. Dla porównania – skarg dotyczących rynku kapitałowo-bankowego w zeszłym roku było prawie osiem tys.

Dla ubezpieczycieli niezbyt korzystnie przedstawia się również podział kierowanych do RF wniosków o interwencję pod względem rodzaju instytucji finansowej oskarżanej o nierzetelność. Działalności krajowych zakładów ubezpieczeń i oddziałów zagranicznych zakładów ubezpieczeń dotyczyło aż 53 proc. nadsyłanych skarg.

Więcej na temat reklamacji w sektorze ubezpieczeniowo-emerytalnym przeczytasz pod adresem: http://www.beinsured.pl/artykuly/blisko-300-tysiecy-reklamacji-w-sektorze-ubezpieczeniowo-emerytalnym,9352.html.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...