bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Dodano: 2022-05-23

Coroczne sprawozdanie Rzecznika Finansowego odnośnie skarg – wniosków o interwencję RF – skupia się na dwóch głównych obszarach działania. Chodzi o rynek ubezpieczeniowo-emerytalny i sektor bankowo-kapitałowy.

Przez cały ubiegły rok do Rzecznika wpłynęło ponad dziewięć tys. wniosków o podjęcie interwencji w sprawie sektora ubezpieczeniowo-emerytalnego. Zauważmy jednak, że sam rynek emerytalny jest marginalny, ponieważ liczba skarg wynosiła zaledwie 20. Dla porównania – skarg dotyczących rynku kapitałowo-bankowego w zeszłym roku było prawie osiem tys.

Dla ubezpieczycieli niezbyt korzystnie przedstawia się również podział kierowanych do RF wniosków o interwencję pod względem rodzaju instytucji finansowej oskarżanej o nierzetelność. Działalności krajowych zakładów ubezpieczeń i oddziałów zagranicznych zakładów ubezpieczeń dotyczyło aż 53 proc. nadsyłanych skarg.

Więcej na temat reklamacji w sektorze ubezpieczeniowo-emerytalnym przeczytasz pod adresem: http://www.beinsured.pl/artykuly/blisko-300-tysiecy-reklamacji-w-sektorze-ubezpieczeniowo-emerytalnym,9352.html.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...