bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Dodano: 2022-05-23

Coroczne sprawozdanie Rzecznika Finansowego odnośnie skarg – wniosków o interwencję RF – skupia się na dwóch głównych obszarach działania. Chodzi o rynek ubezpieczeniowo-emerytalny i sektor bankowo-kapitałowy.

Przez cały ubiegły rok do Rzecznika wpłynęło ponad dziewięć tys. wniosków o podjęcie interwencji w sprawie sektora ubezpieczeniowo-emerytalnego. Zauważmy jednak, że sam rynek emerytalny jest marginalny, ponieważ liczba skarg wynosiła zaledwie 20. Dla porównania – skarg dotyczących rynku kapitałowo-bankowego w zeszłym roku było prawie osiem tys.

Dla ubezpieczycieli niezbyt korzystnie przedstawia się również podział kierowanych do RF wniosków o interwencję pod względem rodzaju instytucji finansowej oskarżanej o nierzetelność. Działalności krajowych zakładów ubezpieczeń i oddziałów zagranicznych zakładów ubezpieczeń dotyczyło aż 53 proc. nadsyłanych skarg.

Więcej na temat reklamacji w sektorze ubezpieczeniowo-emerytalnym przeczytasz pod adresem: http://www.beinsured.pl/artykuly/blisko-300-tysiecy-reklamacji-w-sektorze-ubezpieczeniowo-emerytalnym,9352.html.

Artykuły powiązane

Spotkanie z Polską Izbą Ubezpieczeń dotyczące projektu rekomendacji w zakresie dystrybucji ubezpieczeń

3 kwietnia 2025 roku w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego odbyły się rozmowy z przedstawicielami Polskiej Iz...

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...