bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Co nowego?
Ryanair ponad 2 tys. odwołanych lotów i 25 mln euro odszkodowania

Ryanair ponad 2 tys. odwołanych lotów i 25 mln euro odszkodowania

Dodano: 2017-09-19

W poniedziałek (18 września) zarząd irlandzkich linii lotniczych poinformował o odwołaniu ponad 2 tys. lotów. Jednocześnie przekazał, że poszkodowani pasażerowie mogą liczyć na wypłaty odszkodowań.

Jak wskazano w trakcie konferencji prasowej, problemy Ryanaira są spowodowane wadliwym planowaniem urlopów, przez co linia lotnicza w najbliższym czasie nie będzie dysponować wystarczającą liczbą pilotów. W związku z tym, konieczne stało się odwołanie ponad 2 tys. lotów. W przeciągu najbliższych 6 tygodni każdego dnia z rozkładu zostanie usunięte od 40 do 50 połączeń. Trudności dotkną ok. 470 tys. pasażerów.

Jednocześnie zarząd przekazał, że poszkodowani pasażerowie mogą liczyć na odszkodowania zgodnie z unijnym rozporządzeniem. Na ten cel przewoźnik przeznaczył już 25 mln euro. Raynair przygotował też specjalny formularz, poprzez który pasażerowie mogą zgłaszać swoje roszczenia. Wśród odwołany lotów znalazły się również połączenia z polskich portów lotniczych. Na stronie przewoźnika jest opublikowana lista odwołanych połączeń. 

Do problemów Ryanair odwołała się jeszcze tego samego dnia Komisja Europejska, która przypomniała o prawach klientów irlandzkiego przewoźnika. – Decyzje dotyczące operacji są podejmowane przez linie lotnicze, a nie Komisję Europejską, ale linie lotnicze działające w UE muszą respektować europejskie przepisy –powiedział na konferencji prasowej w Brukseli rzecznik KE Enrico Brivio.

Przypomniał też, że pasażerowie, których lot został odwołany, mają prawo do zwrotu pieniędzy za bilet, przekierowania na inne połączenie, opieki i odszkodowania w określonych okolicznościach, tj. gdy przewoźnik poinformował pasażera o odwołaniu lotu krócej niż 14 dni przed planowanym terminem wylotu. – Oczekujemy, że Ryanair będzie przestrzegał europejskich zasad odnoszących się do praw pasażerów – dodał Brivio.

Proces informowania klientów o odwołanych lotach rozpoczął się w piątek, gdy przewoźnik rozsyłał do pasażerów maile zawierające też adnotacje o możliwości otrzymania rekompensaty w postaci zwrotu pieniędzy za bilet lub wymiany na inny lot.

W trakcie konferencji zapewniono też, że kłopoty przewoźnika powinny zakończyć się z dniem 1 listopada, gdy zacznie obowiązywać wczesnozimowy rozkład lotów.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...