bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Akty Prawne
Rozporządzenie ws. wysokości składki wnoszonej przez zakłady ubezpieczeń na rzecz UFG

Rozporządzenie ws. wysokości składki wnoszonej przez zakłady ubezpieczeń na rzecz UFG

Dodano: 2016-12-09
Publikator: Dziennik Ustaw

W dniu 8 grudnia 2016 r. opublikowane zostało Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wysokości składki wnoszonej przez zakłady ubezpieczeń na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz terminów uiszczania tej składki (Dz. U. z 8 grudnia 2016 r., poz. 1976).

Rozporządzenie określa wysokość składki oraz terminy jej uiszczania. Zgodnie z rozporządzeniem, zakład ubezpieczeń wnosi na rzecz Funduszu jednorazową składkę początkową w wysokości 0,024% składki przypisanej brutto w ubezpieczeniach, nie mniejszą niż 100 tys. zł, oraz coroczną składkę podstawową w wysokości 0,012% składki przypisanej brutto w ubezpieczeniach, nie mniejszą niż 50 tys. zł. W pierwszym roku wykonywania działalności ubezpieczeniowej składka początkowa wynosi 100 tys. zł natomiast składka podstawowa 50 tys. zł.

Pliki do pobrania

d2016000197601.pdf

Artykuły powiązane

Polska ma przewodniczącą Komisji ds. AI

KRiBSI rozpoczyna budowę krajowego nadzoru nad sztuczną inteligencją. 24 września 2026 r. zakończyła się procedura po...

UFG wypłacił blisko 133 mln zł za szkody spowodowane przez nieubezpieczonych i niezidentyfikowanych sprawców

Skala finansowych konsekwencji braku obowiązkowego OC pozostaje znacząca. Z podsumowania działalności Ubezpieczeniowego...

TSUE o rozliczeniu nieważnej umowy frankowej – potrącenie z urzędu nie jest wykluczone, ale decyduje prawo krajowe

10 września 2026 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał kolejny istotny wyrok dotyczący rozliczeń niewa...