bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie wniosków o zmianę wpisu do rejestru brokerów

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie wniosków o zmianę wpisu do rejestru brokerów

Dodano: 2018-12-21
Publikator: Dziennik Ustaw

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie wniosków o zmianę wpisu do rejestru brokerów

Dziennik Ustaw z dnia 20 grudnia 2018 r, poz. 2371

Rozporządzenie określa:

1) sposób składania wniosków o zmianę treści wpisu do rejestru brokerów,

2) wykaz dokumentów dołączanych do wniosków.

Zgodnie z treścią rozporządzenia, wnioski składa się za pośrednictwem strony internetowej Komisji Nadzoru Finansowego, na bezpłatnym formularzu elektronicznym, po uwierzytelnieniu brokera ubezpieczeniowego, brokera reasekuracyjnego lub osoby uprawnionej za pomocą profilu zaufanego. Jeśli osoba składająca wniosek nie posiada danych wymaganych do uzyskania profilu zaufanego, może złożyć wniosek w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza elektronicznego w postaci wydruku.

W przypadku wniosków złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, dane objęte wnioskiem wpisywane są do rejestru brokerów przez organ nadzoru.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 15 stycznia 2019 r.

Pliki do pobrania

rozp._rejestr_brokerow.pdf

Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć

Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...