bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
„ROR na selfie” od Banku Pocztowego

„ROR na selfie” od Banku Pocztowego

Dodano: 2022-11-03
Publikator: informacja prasowa

Bank Pocztowy już wkrótce wprowadzi „ROR na selfie”. Jest to możliwość założenia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego za pomocą skanu twarzy.

Usługa pozwoli na uruchomienie rachunku osobistego w sposób zdalny, bez potrzeby fizycznego dopełniania formalności. W 2021 r. Bank Pocztowy wdrożył omawiane rozwiązanie w zakresie kredytu – „Kredyt na selfie”. Obecnie klienci mogą wziąć kredyt podczas rozmowy z konsultantem, bez obecności w placówce. Potwierdzenie tożsamości odbywa za pomocą wideoweryfikacji, która wykorzystuje biometryczną analizę twarzy.

Jak podkreśla jeden z członków zarządu Banku Pocztowego: „Wprowadzenie wideoweryfikacji w kolejnym produkcie to następny krok w realizacji strategicznych celów związanych z rozwojem usług cyfrowych Banku Pocztowego. Identyfikacja Klienta przebiegać będzie przy użyciu kamery telefonu – poprzez wykonanie zdjęcia dowodu osobistego, nagranie krótkiego filmiku z dokumentem tożsamości oraz wykonanie „selfie”, czyli nagranie skanu twarzy. Mobilna aplikacja Banku pomoże w tych czynnościach, podpowiadając jak ustawić głowę lub w jaki sposób ułożyć dowód osobisty”.

Przygotowując usługę wideoweryfikacji w procesie wnioskowania o założenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, Bank Pocztowy korzysta ze współpracy z Digital Gateways. W procesie planowane jest także wykorzystanie podpisu elektronicznego obsługiwanego przez Autenti.

 

Artykuły powiązane

Kluczowe wyzwania polskiej prezydencji w Radzie UE z perspektywy sektora ubezpieczeniowego

Polska, obejmując prezydencję w Radzie Unii Europejskiej od 1 stycznia 2025 roku, stanie p...

Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych po III kwartale 2024 roku – dane UFG

W okresie trzech pierwszych kwartałów 2024 roku zgłoszono ponad 1,4 miliona szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC...

Próbował wyłudzić 16 tys. zł – grozi mu 5 lat więzienia

Policjanci z Wiązownicy rozwikłali sprawę zgłoszenia fikcyjnej kradzieży samochodu. Jak ustalili, mężczyzna, który zgłos...