CompensaTU uruchomiło na swojej infolinii bota. System będzie obsługiwał klientów zakładu ubezpieczeń. Dzięki temu rozwiązaniu, nie będą oni musieli wybierać celu rozmowy ale własnymi słowami przedstawią sprawę.
Roboty są obecne w sekcji IVR, która obsługuje ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, życiowe i podróżne. Na razie system ma być tylko wsparciem dla procesów wykonywanych przez pracowników. Spółka nie planuje żadnych zwolnień w związku z wdrożeniem technologii. W dalszym ciągu zatrudnieni będą niezbędni do podpisania nowej umowy, jak i wyliczenia składki.
Po uruchomieniu bota klienci nie będą musieli odpowiednimi cyframi zaznaczać swoich odpowiedzi. Wystarczy, że udzielą ich ustnie – robot jest w stanie rozpoznawać i rozumieć wydawane komunikaty słowne.
Innowacyjny system został zaprogramowany w ten sposób, że kieruje on rozmówcą, przekazując połączenie do odpowiedniego konsultanta. Ponadto, podpowiada, gdzie znajduje się najbliższa placówka zakładu ubezpieczeń oraz zbiera dane klienta w celu późniejszego skontaktowania się z nim.