bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
RF podsumowuje 1,5 roku działalności w sektorze ubezpieczeniowym

RF podsumowuje 1,5 roku działalności w sektorze ubezpieczeniowym

Dodano: 2017-04-26
Publikator: Rzecznik Finansowy

Rzecznik Finansowy Aleksandra Wiktorow udzieliła wywiadu dziennikowi Rzeczpospolita z okazji upłynięcia 1,5 roku od powołania instytucji rzecznika finansowego. Głównym tematem rozmowy były kwestie konfliktowe pomiędzy klientami a zakładami ubezpieczeń.

Jak wskazała RF, przez ostatnie 1,5 roku najistotniejsza zmiana, jaka nastąpiła w działalności Rzecznika, to proces reklamacji. W czasie obowiązywania poprzedniej ustawy klienci mogli kierować skargi do rzecznika ubezpieczonych na każdym etapie. Od dnia 11 października 2015 r., po interwencję RF mogą zgłosić się konsumenci dopiero po zakończeniu procesu reklamacyjnego u ubezpieczyciela. Również nowością dla instytucji finansowych jest obowiązkowe postępowanie polubowne. Zdaniem Wiktorow, jest to korzystne rozwiązanie zarówno z pozycji klienta jak i zakładu ubezpieczeń.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...