bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
RF podsumowuje 1,5 roku działalności w sektorze ubezpieczeniowym

RF podsumowuje 1,5 roku działalności w sektorze ubezpieczeniowym

Dodano: 2017-04-26
Publikator: Rzecznik Finansowy

Rzecznik Finansowy Aleksandra Wiktorow udzieliła wywiadu dziennikowi Rzeczpospolita z okazji upłynięcia 1,5 roku od powołania instytucji rzecznika finansowego. Głównym tematem rozmowy były kwestie konfliktowe pomiędzy klientami a zakładami ubezpieczeń.

Jak wskazała RF, przez ostatnie 1,5 roku najistotniejsza zmiana, jaka nastąpiła w działalności Rzecznika, to proces reklamacji. W czasie obowiązywania poprzedniej ustawy klienci mogli kierować skargi do rzecznika ubezpieczonych na każdym etapie. Od dnia 11 października 2015 r., po interwencję RF mogą zgłosić się konsumenci dopiero po zakończeniu procesu reklamacyjnego u ubezpieczyciela. Również nowością dla instytucji finansowych jest obowiązkowe postępowanie polubowne. Zdaniem Wiktorow, jest to korzystne rozwiązanie zarówno z pozycji klienta jak i zakładu ubezpieczeń.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...