Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawierają katalog pojęć zdefiniowanych we wstępie, na potrzeby Rekomendacji. Większość tych definicji jest dość jasna i oczywista, jednakże warto zwrócić uwagę na kilka z nich, które mogą rodzić wątpliwości interpretacyjne. Pojęcie poszkodowanego zostało wcześniej omówione, dlatego też tej definicji nie będziemy ponownie omawiać.
Zgodnie ze słowniczkiem zawartym w rekomendacjach, kadra zarządzająca to osoby zarządzające obszarami działalności zakładu ubezpieczeń (w tym także członkowie Zarządu), w których wykorzystywana jest wiedza z zakresu procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia oraz kierujące komórkami organizacyjnymi zaangażowanymi w ten proces. W świetle tej definicji nie ulega wątpliwości, że osoby kierujące departamentem likwidacji szkód, począwszy od członka zarządu odpowiedzialnego za ten obszar, poprzez dyrektorów i kierowników poszczególnych komórek w tym dziale, będą zaliczać właśnie do kardy zarządzającej. Każdy zakład ubezpieczeń powinien jednak uważnie zweryfikować swoją strukturę i procedury, aby upewnić się, który jeszcze dział bierze udział w procesie likwidacji (prawny, call center, współpracy z siecią sprzedaży, itp.). Rekomendacje nakładają szereg obowiązków właśnie na kadrę zarządzającą, dlatego też właściwe określenie katalogu osób, które do tej kadry należy zaliczyć, jest bardzo istotne.