Rekomendacja 19
Zakład powinien ustanowić sposób wynagradzania pracowników i pośredników zgodny z przepisami prawa, wytycznymi i rekomendacjami organu nadzoru, który będzie zapobiegał powstawaniu konfliktu interesów.
Komisja Nadzoru Finansowego dość enigmatycznie wskazuje, jak miałby wyglądać system i sposób wynagradzania pracowników i pośredników, który zgodny byłby z Rekomendacją 19.
Komisja skupiła się w tym zakresie na ochronie interesu klienta Zakładu Ubezpieczeń.
Wskazuje bowiem, że Zakład powinien zapewnić, aby sposób wynagradzania tych pracowników którzy zaangażowani są w proces projektowania/tworzenia, dystrybucji lub obsługi produktu był zorganizowany tak, aby każdy pracownik Zakładu działał z uwzględnieniem interesu klienta. Oczywiście trudno doszukiwać się dalszych wskazówek co do tego, jak ten interes klienta powinien być rozumiany. Jednocześnie nie ulega wątpliwości, że każdy pracownik zakładu ubezpieczeń powinien też działać w taki sposób, aby należycie zabezpieczać interesy swojego pracodawcy.