Na stronie EIOPA umieszczony został raport zrealizowany na zamówienie organizacji. Dotyczy on problemów obserwowanych w zapewnianiu konsumentom należytej ochrony w ubezpieczeniu telefonu komórkowego.
Raport przygotowany został w oparciu o informacje przekazane przez 50 zakładów aktywnych w sektorze ubezpieczeń telefonów komórkowych i prowadzących działalność ubezpieczeniową w 23 krajach członkowskich UE w 2013 r.
EIOPA wskazuje na szereg problemów w obszarze ochrony konsumenckiej w przypadku ubezpieczenia telefonu. Podkreśla jednak, że w tym zakresie występuje duże zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi jurysdykcjami. W ocenie regulatora pozostaje wspólny problem bardzo szerokiej i nieintuicyjnej listy wyłączeń ochrony ubezpieczeniowej, a także uciążliwego procesu likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania.
Niezależnie od kwestii stricte konsumenckich, raport EIOPA zawiera zwięzłą charakterystykę produktu i rynku. Raport przedstawia także dotychczasowe trendy rozwoju, kanały dystrybucji, przepisy mające zastosowanie, czy też działania podejmowane przez regulatorów.
Raport dostępny jest pod adresem: https://eiopa.europa.eu/Publications/Reports/EIOPA-BoS-15-235%20-%20Mobile_Phone_Insurance_Report.pdf