bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Raport EIOPA: Problemy ochrony konsumenckiej w przypadku ubezpieczeń telefonów komórkowych

Raport EIOPA: Problemy ochrony konsumenckiej w przypadku ubezpieczeń telefonów komórkowych

Dodano: 2016-03-16

Na stronie EIOPA umieszczony został raport zrealizowany na zamówienie tej organizacji. Dotyczy on problemów obserwowanych w zapewnianiu konsumentom należytej ochrony w ubezpieczeniu telefonu komórkowego.

Raport przygotowany został w oparciu o informacje przekazane przez 50 zakładów aktywnych w sektorze ubezpieczeń telefonów komórkowych i prowadzących działalność ubezpieczeniową w 23 krajach członkowskich UE w 2013 r.

EIOPA wskazuje na szereg problemów w obszarze ochrony konsumenckiej w przypadku ubezpieczenia telefonu. Podkreśla jednak, że w tym zakresie występuje duże zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi jurysdykcjami. W ocenie regulatora pozostaje wspólny problem bardzo szerokiej i nieintuicyjnej listy wyłączeń ochrony ubezpieczeniowej, a także uciążliwego procesu likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania.

Niezależnie od kwestii stricte konsumenckich, raport EIOPA zawiera zwięzłą charakterystykę produktu i rynku. Raport przedstawia także dotychczasowe trendy rozwoju, kanały dystrybucji, przepisy mające zastosowanie, czy też działania podejmowane przez regulatorów.

Pliki do pobrania

eiopa-bos-15-235_-_mobile_phone_insurance_report.pdf

Artykuły powiązane

Dyrektywa Work-Life Balance

W dniu 9 marca 2023 r. Sejm uchwalił projekt nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i...

Czy dane osobowe będzie można swobodnie „transferować” do USA?

Pod koniec ubiegłego roku Komisja Europejska rozpoczęła proces zmierzający do przyjęcia decyzji w sprawie adekwatności r...

Poradnik Rzecznika Finansowego, czyli kredyt konsumencki nie tylko na Gwiazdkę

Okres świąteczny, który już za nami, nierozłącznie wiąże się ze zwiększonymi wydatkami. Tegoroczne Święta Bożego Narodze...