bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Raport EIOPA: Problemy ochrony konsumenckiej w przypadku ubezpieczeń telefonów komórkowych

Raport EIOPA: Problemy ochrony konsumenckiej w przypadku ubezpieczeń telefonów komórkowych

Dodano: 2016-03-16

Na stronie EIOPA umieszczony został raport zrealizowany na zamówienie tej organizacji. Dotyczy on problemów obserwowanych w zapewnianiu konsumentom należytej ochrony w ubezpieczeniu telefonu komórkowego.

Raport przygotowany został w oparciu o informacje przekazane przez 50 zakładów aktywnych w sektorze ubezpieczeń telefonów komórkowych i prowadzących działalność ubezpieczeniową w 23 krajach członkowskich UE w 2013 r.

EIOPA wskazuje na szereg problemów w obszarze ochrony konsumenckiej w przypadku ubezpieczenia telefonu. Podkreśla jednak, że w tym zakresie występuje duże zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi jurysdykcjami. W ocenie regulatora pozostaje wspólny problem bardzo szerokiej i nieintuicyjnej listy wyłączeń ochrony ubezpieczeniowej, a także uciążliwego procesu likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania.

Niezależnie od kwestii stricte konsumenckich, raport EIOPA zawiera zwięzłą charakterystykę produktu i rynku. Raport przedstawia także dotychczasowe trendy rozwoju, kanały dystrybucji, przepisy mające zastosowanie, czy też działania podejmowane przez regulatorów.

Pliki do pobrania

eiopa-bos-15-235_-_mobile_phone_insurance_report.pdf

Artykuły powiązane

Odszkodowanie się należy pomimo, że ubezpieczający skłamał

Rzecznik Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w swojej opinii z dnia 27 czerwca 2024 r. (sygn. C-236/23) s...

Łatwiejsza transgraniczna współpraca między organami nadzoru w przypadku zmiany siedziby zakładu ubezpieczeń

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) postanowił uzupełnić swoją decyzję z...