bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Raport Brandscope: Jest miejsce dla ubezpieczeń w mediach

Raport Brandscope: Jest miejsce dla ubezpieczeń w mediach

Dodano: 2016-03-24

Jak wynika z danych opracowanych przez firmę Brandscope zajmującą się konsultingiem w zakresie public relations, w 2015 r. branża ubezpieczeniowa wydała łącznie prawie 3 tys. publikacji i 660 artykułów prasowych, co stanowi ekwiwalent reklamowy na poziomie 8,5 mln zł.

Wojciech Makać, Prezes Zarządu w Brandscope twierdzi, że ten wynik pokazuje, że pomimo dość powszechnej opinii o niskim zainteresowaniu społeczeństwa tematyką ubezpieczeniową, media prasowe poświęcają miejsce na komunikację tej branży.

Opracowanie Brandscope pokazuje zestawienie publikacji w zależności od rodzaju mediów, według niego o ubezpieczeniach najczęściej pisano w mediach ogólnopolskich oraz branżowych (m.in. rolniczych, motoryzacyjnych i turystycznych). Wzmianki pojawiały się także w wydawnictwach regionalnych. Częstotliwość publikacji zależała od aktualnego zapotrzebowania redakcji prasowych i jakości dystrybucji kontekstowych informacji. Materiały dla mediów miały w 2015 r. rozmaite tło i ubezpieczeniowe odniesienia, wystarczy przytoczyć kilka tytułów: „Coraz częściej na wakacje jeździmy we wrześniu” (Mondial Assistance), „W Lublinie duże podwyżki OC w 2015 r.” (artykuł redakcji portalu biznesslaski.pl), „Czy Bonda stać na ubezpieczenie swoich samochodów?” (artykuł redakcji portalu superpolisa.pl).

Komunikacja sektora ubezpieczeń powinna coraz częściej być prowadzona w oparciu o cel redukcji negatywnych nastawień, licznych awersji i oskarżeń, jakie najczęściej pojawiają się w prasie w temacie ubezpieczeń.

Trudno nie zgodzić się z wnioskami wynikającymi z przedstawionego raportu, które wskazują na ogólną bessę medialną w przypadku branży ubezpieczeniowej.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...