PZU wprowadza nową polisę dla podróżnych. Pasażerowie samolotów LOT lecący za granicę mogą ubezpieczyć się na wypadek nagłego zachorowania na COVID-19. Ubezpieczenie dotyczy wyjazdów nieprzekraczających 30 dni oraz chroni przed wszystkimi mutacjami choroby.
Ochrona trwa od momentu wyjścia z domu aż do powrotu. W przypadku zachorowania na COVID-19 ubezpieczyciel pokryje koszty leczenia, a także wypłaci świadczenie za pobyt w szpitalu. Bagaż podróżnego także jest objęty ochroną. W momencie konieczności odwołania lotu z powodu zachorowania na COVID-19 lub konieczności odbycia kwarantanny polisa również działa. W takim przypadku PZU poniesie koszty związane z planowaną podróżą.
PZU przygotowało trzy warianty ubezpieczenia dla pasażerów LOT-u. Polisa zapewni m. in. zwrot kosztów biletu lotniczego, pokrycie wydatków medycznych nawet do 500 tys. zł, zwrot opłat za transport w nagłych przypadkach lub rekompensatę w przypadku skrócenia podróży. Istnieje także możliwość wykupienia polisy kompleksowej.
Ubezpieczenie obejmujące nagłe zachorowania na COVID-19 lub obowiązek poddania się kwarantannie wykupić można w ramach wszystkich połączeń w ofercie LOT-u, z wyłączeniem kierunków, które w wyniku sytuacji epidemicznej zostaną wskazane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych jako niewskazane do podróżowania za wyjątkiem niezbędnych przypadków.
Polisę można nabyć razem z biletem lotniczym, a także w późniejszym terminie, zarządzając rezerwacją biletu na stronie lot.com.