bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
PwC: Siłą napędową inwestycji w technologie cyfrowe firm jest chęć zwiększania przychodów

PwC: Siłą napędową inwestycji w technologie cyfrowe firm jest chęć zwiększania przychodów

Dodano: 2017-11-03
Publikator: PwC

Firma doradcza PwC opublikowała kolejny raport z międzynarodowych badań „Digital IQ 2017. Cyfrowy wyścig firm”. Wskazuje w nim na rosnące znaczenie transformacji cyfrowych w firmach na całym świecie, analogicznie w organizacjach przybiera na znaczeniu rola CIO, który razem z CEO w głównej mierze wyznaczają kierunek transformacji cyfrowej.

Co druga polska firma biorąca udział w badaniu wskazała, że głównym powodem zmian w kierunku digitalizacji jest chęć zwiększenia przychodów. W skali globalnej taki motyw wyraziło aż 57% badanych podmiotów. Coraz rzadziej natomiast firmy kierują się chęcią stworzenia unikalnych doświadczeń dla klientów. Taką odpowiedź wskazało tylko 16% ankietowanych w Polsce i 10% na świecie. Podczas gdy 2 lata temu było to istotne dla co trzeciej spółki.

– Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną firmę, która nie uważa technologii informatycznych za integralną część, tak strategii biznesowej, jak i działalności operacyjnej. Niemniej jednak, transformacja cyfrowa to skomplikowany i kosztowny proces wymagający zaangażowania wielu zasobów. Do tej pory firmy poświęcały znaczące środki, aby nadążyć za zachodzącymi zmianami, jednak nieustający postęp technologiczny powoduje, że konieczne jest ciągłe modyfikowanie istniejących schematów oraz wdrażanie kolejnych innowacji. Po fali „cyfrowego entuzjazmu” uczestnicy naszego badania wykazują bardziej świadome i realistyczne podejście – wskazuje we wstępie raportu Anna Sieńko, Partner PwC i lider ds. technologii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Z raportu wynika także, że dla większości badanych organizacji w Polsce, problemem w rozwoju swojego zaplecza technologicznego jest brak wykwalifikowanych zespołów – z taką trudnością boryka się 69% ankietowanych. Również 40% spółek odpowiedziało, że kompetencje cyfrowe rozwija w oparciu o zasoby zewnętrzne.

Tegoroczna edycja raportu „Digital IQ” powstała w oparciu o globalne badanie przeprowadzone przez Oxford Economics na zlecenie PwC. Wzięło w nim udział 2216 osób z 53 państw. Grupa ta stanowiła kadrę kierowniczą oraz reprezentantów działów IT z różnych sektorów.

Raport PwC jest dostępny pod adresem: https://www.pwc.pl/pl/pdf/publikacje/digital-iq-2017-raport.pdf

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...