bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
PSD 2 nie dokona rewolucji. Konsumenci nie chcą udostępniać swoich danych

PSD 2 nie dokona rewolucji. Konsumenci nie chcą udostępniać swoich danych

Dodano: 2017-10-06

Klienci banków nie są chętni do udostępniania danych ze swoich rachunków bankowych podmiotom zewnętrznym – takie wnioski płyną z dwóch niezależnych badań. Z raportu Accenture wynika, że 66% Brytyjczyków nie zamierza udostępniać swoich danych zewnętrznym firmom. Na polskim rynku do wyrażenia zgody byłoby skłonnych 14% badanych, jak wskazuje raport Blue Media.

PSD 2 – jakie wprowadzi zmiany?

Dyrektywa PSD 2 wprowadzi nową kategorię usługodawców na rynku finansowym – Third Party Providers (TPP), czyli firmy, które będą mogły mieć wgląd i analizować dane finansowe posiadaczy rachunków bankowych. Wśród nich znajdują się także zakłady ubezpieczeń. Jedyny warunek to zgoda posiadacza danych na ich udostępnianie. W związku z tym powstaną dwie nowe kategorie usług: Account Information Service (AIS) i Payment Initiation Service (PIS). W związku ze zmianami firma konsultingowa Accenture i instytucja płatnicza Blue Media przeprowadziły badania na rynku brytyjskim i polskim dot. nastawienia konsumentów do nowych propozycji.

Artykuły powiązane

O odszkodowaniu z OC decyduje rzeczywisty wydatek, a nie hipotetyczny kosztorys – wyrok SN

Sąd Najwyższy w uchwale z 11 września 2024 r. (sygn. akt III CZP 65/23) uznał, że odszkodowanie z OC sprawcy wypadku pow...

Analiza rynku ubezpieczeń w pierwszej połowie 2024 r.

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała dane dotyczące sytuacji rynku ubezpieczeń w pierwszym półroczu 2024 r. W pierwszej...

Niemal 1,5 mln złotych kary dla spółki medycznej po ataku hakerskim

Spółka American Heart of Poland SA została ukarana prawie 1,5 mln złotych po ataku hakerskim, który ujawnił szczegółowe...