bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
PSD 2 nie dokona rewolucji. Konsumenci nie chcą udostępniać swoich danych

PSD 2 nie dokona rewolucji. Konsumenci nie chcą udostępniać swoich danych

Dodano: 2017-10-06

Klienci banków nie są chętni do udostępniania danych ze swoich rachunków bankowych podmiotom zewnętrznym – takie wnioski płyną z dwóch niezależnych badań. Z raportu Accenture wynika, że 66% Brytyjczyków nie zamierza udostępniać swoich danych zewnętrznym firmom. Na polskim rynku do wyrażenia zgody byłoby skłonnych 14% badanych, jak wskazuje raport Blue Media.

PSD 2 – jakie wprowadzi zmiany?

Dyrektywa PSD 2 wprowadzi nową kategorię usługodawców na rynku finansowym – Third Party Providers (TPP), czyli firmy, które będą mogły mieć wgląd i analizować dane finansowe posiadaczy rachunków bankowych. Wśród nich znajdują się także zakłady ubezpieczeń. Jedyny warunek to zgoda posiadacza danych na ich udostępnianie. W związku z tym powstaną dwie nowe kategorie usług: Account Information Service (AIS) i Payment Initiation Service (PIS). W związku ze zmianami firma konsultingowa Accenture i instytucja płatnicza Blue Media przeprowadziły badania na rynku brytyjskim i polskim dot. nastawienia konsumentów do nowych propozycji.

Artykuły powiązane

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...