bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
PSD 2 nie dokona rewolucji. Konsumenci nie chcą udostępniać swoich danych

PSD 2 nie dokona rewolucji. Konsumenci nie chcą udostępniać swoich danych

Dodano: 2017-10-06

Klienci banków nie są chętni do udostępniania danych ze swoich rachunków bankowych podmiotom zewnętrznym – takie wnioski płyną z dwóch niezależnych badań. Z raportu Accenture wynika, że 66% Brytyjczyków nie zamierza udostępniać swoich danych zewnętrznym firmom. Na polskim rynku do wyrażenia zgody byłoby skłonnych 14% badanych, jak wskazuje raport Blue Media.

PSD 2 – jakie wprowadzi zmiany?

Dyrektywa PSD 2 wprowadzi nową kategorię usługodawców na rynku finansowym – Third Party Providers (TPP), czyli firmy, które będą mogły mieć wgląd i analizować dane finansowe posiadaczy rachunków bankowych. Wśród nich znajdują się także zakłady ubezpieczeń. Jedyny warunek to zgoda posiadacza danych na ich udostępnianie. W związku z tym powstaną dwie nowe kategorie usług: Account Information Service (AIS) i Payment Initiation Service (PIS). W związku ze zmianami firma konsultingowa Accenture i instytucja płatnicza Blue Media przeprowadziły badania na rynku brytyjskim i polskim dot. nastawienia konsumentów do nowych propozycji.

Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć

Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...