bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Prezes UOKiK wydał ostrzeżenie konsumenckie przeciw pośrednikowi ubezpieczeniowemu Goldberg & Sons

Prezes UOKiK wydał ostrzeżenie konsumenckie przeciw pośrednikowi ubezpieczeniowemu Goldberg & Sons

Dodano: 2017-09-21
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko pośrednikowi ubezpieczeniowemu Goldberg & Sons i zdecydował o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego.

W komunikacie Urząd przekazał, że otrzymuje skargi konsumentów na chorzowską spółkę. Wynika z nich, że przedstawiciele Goldberg & Sons proponują konsumentom, którzy posiadają ubezpieczenia z elementem kapitałowym (UFK), rezygnację i zawarcie nowej umowy. Zapewniają przy tym o możliwości bezkosztowego wycofania się z dotychczasowej polisy. Ewentualne opłaty ma ponosić pośrednik lub jego przedstawiciel. Nie informują też, że rozwiązanie nowej umowy w przyszłości będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.

W toku postępowania wyjaśniającego UOKiK ustalił, że żadne opłaty likwidacyjne nie są pokrywane przez przedsiębiorcę, a konsument musi je zapłacić w całości. Oznacza to, że pośrednik wprowadza konsumentów w błąd, m.in. co do wysokości składki ubezpieczeniowej, możliwości rezygnacji z ubezpieczenia, okresu ochrony.

W związku z tym, prezes Urzędu zdecydował o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego. Zdaniem UOKiK, kwestionowane praktyki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.

– Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów, na straty finansowe. Mogą oni podejmować niekorzystne dla siebie decyzje i wybierać produkty niedostosowane do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Po zawarciu umowy mogą też być zaskoczeni opłatami związanymi z likwidacją starej polisy i rzeczywistymi kosztami ubezpieczenia, które było im przedstawiane jako tańsze – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, ostrzeżenia są wykorzystywane w przypadku stwierdzenia przez Urząd szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnej praktyki, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki.

Artykuły powiązane

Niewłaściwe zachowanie pracodawcy niekoniecznie jest mobbingiem – postanowienie SN

Sąd Najwyższy w postanowieniu z dnia 14 lutego 2024 r. (sygn. akt II PSK 11/23) uznał, że poczucie pracownika, że pode...

Leasing od A do Z – przewodnik

Pobierz nasz najnowszy przewodnik - Leasing od A do Z! Kliknij tutaj...

Można żądać odszkodowania za sąsiedztwo lotniska – uchwała SN

Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 12 kwietnia 2024 r. (sygn. akt CZP 56/23) uznał, że właściciel może żądać odszkodowania z...