bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Polscy konsumenci oczekują więcej cyfrowych usług

Polscy konsumenci oczekują więcej cyfrowych usług

Dodano: 2016-09-29

Według badań przeprowadzonych przez Mastercard polscy konsumenci są bardziej „ucyfrowieni” niż konsumenci z zagranicy. Polacy szczególnie upodobali sobie cyfrowe usługi w zakresie finansów, szczególnie płatności online z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i biometrii. 

Badanie „Postawy wobec cyfrowych innowacji” zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Mastercard na próbie 23 tys. internautów z 23 krajów, w tym z Polski. Większość z ankietowanych wierzy, że cyfryzacja różnych aspektów życia będzie miała pozytywny wpływ na społeczeństwo (59%) oraz uważa, że będzie ona postępować, a cyfrowe usługi będą dostępne dla coraz większej części społeczeństwa (83%).

Polscy konsumenci najczęściej korzystają z poczty elektronicznej (84%), wyszukiwarek internetowych (83%), zakupów online (77%), mediów społecznościowych (71%), nawigacji (59%) czy serwisów pogodowych (50%). Usługi finansowe to, obok turystyki, gastronomi i handlu, obszar, w którym polscy konsumenci są najbardziej zadowoleni pod względem poziomu cyfryzacji (6/10 odpowiedzi w przypadku każdego z tych czterech obszarów). Ankietowani wskazują silną potrzebę zwiększenia zasięgu usług cyfrowych w edukacji (42% odpowiedzi), opiece zdrowotnej (37%) i transporcie publicznym (34%).

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...