bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Polscy konsumenci oczekują więcej cyfrowych usług

Polscy konsumenci oczekują więcej cyfrowych usług

Dodano: 2016-09-29

Według badań przeprowadzonych przez Mastercard polscy konsumenci są bardziej „ucyfrowieni” niż konsumenci z zagranicy. Polacy szczególnie upodobali sobie cyfrowe usługi w zakresie finansów, szczególnie płatności online z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i biometrii. 

Badanie „Postawy wobec cyfrowych innowacji” zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Mastercard na próbie 23 tys. internautów z 23 krajów, w tym z Polski. Większość z ankietowanych wierzy, że cyfryzacja różnych aspektów życia będzie miała pozytywny wpływ na społeczeństwo (59%) oraz uważa, że będzie ona postępować, a cyfrowe usługi będą dostępne dla coraz większej części społeczeństwa (83%).

Polscy konsumenci najczęściej korzystają z poczty elektronicznej (84%), wyszukiwarek internetowych (83%), zakupów online (77%), mediów społecznościowych (71%), nawigacji (59%) czy serwisów pogodowych (50%). Usługi finansowe to, obok turystyki, gastronomi i handlu, obszar, w którym polscy konsumenci są najbardziej zadowoleni pod względem poziomu cyfryzacji (6/10 odpowiedzi w przypadku każdego z tych czterech obszarów). Ankietowani wskazują silną potrzebę zwiększenia zasięgu usług cyfrowych w edukacji (42% odpowiedzi), opiece zdrowotnej (37%) i transporcie publicznym (34%).

Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć

Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...