bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Podszywanie się pod pracowników UOKiK

Podszywanie się pod pracowników UOKiK

Dodano: 2016-07-01

Konsumenci posiadający polisy z elementem inwestycyjnym (ufk) otrzymują telefonicznie propozycje pomocy w rozwiązaniu dotychczasowej umowy. Osoby, które telefonują przedstawiają się jako pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – wykorzystując autorytet Urzędu, nakłaniają do rozwiązania umowy, pobierając za to prowizję – poinformował UOKiK.

– Z informacji przekazanych przez konsumentów wynika, że telefony wykonują przedstawiciele ubezpieczycieli, aby zawrzeć nową umowę, a także firm odszkodowawczych, pobierających wysokie prowizje – powiedział Marek Niechciał, Prezes UOKiK.

UOKiK przypomina, że pracownicy Urzędu nie występują w imieniu jakiegokolwiek przedsiębiorcy i nie proponują ani zawierania umów, ani ich rozwiązania.  

„Konsumencie, jeżeli chcesz rozwiązać umowę o ufk, zwróć uwagę na poziom opłat likwidacyjnych wynikających z decyzji Prezesa Urzędu. Bezpłatną pomoc świadczą Rzecznik Finansowy oraz rzecznicy konsumentów. W niektórych przypadkach, w sprawach szczególnie skomplikowanych, konieczne będzie skorzystanie z porady profesjonalisty – adwokata lub radcy prawnego” – podaje w komunikacie UOKiK.

Artykuły powiązane

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 2

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Ubezpieczenie OC pracowników i członków zarządu nie jest kosztem spółki

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 23 lipca 2025 r. (sygn. akt II FSK 1402/22) orzekł, że składki na ube...