bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Podsumowanie roku z UNIQA

Podsumowanie roku z UNIQA

Dodano: 2020-01-09

„2019 rok to rok koncentracji na technologiach i narzędziach – które z jednej strony wspierać mają coraz silniej zorientowane na klienta działanie firm ubezpieczeniowych, a z drugiej strony bardziej efektywne kosztowo procesy, które zabezpieczać powinny pozycję konkurencyjną towarzystw trudnym (cenowo) rynku” – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes UNIQA Polska. Jakie wyzwania czekają w 2020 r.?

Jaki był 2019 r. dla branży ubezpieczeniowej?

2019 rok to rok koncentracji na technologiach i narzędziach – które z jednej strony wspierać mają coraz silniej zorientowane na klienta działanie firm ubezpieczeniowych, a z drugiej strony bardziej efektywne kosztowo procesy, które zabezpieczać powinny pozycję konkurencyjną towarzystw trudnym (cenowo) rynku.

Dużo mówiło się w tym roku o automatyzacji, robotyce (RPA), elementach sztucznej inteligencji czy machine learning, a także o budowaniu bardziej zwinnych organizacji ubezpieczeniowych.

Jak rok 2019 zapisze się w historii UNIQA?

Dla UNIQA to rok intensywnych zmian. Realizujemy naszą strategię skoncentrowaną na kliencie co musiała znaleźć przełożenie także w strukturze organizacyjnej. I z tego właśnie powodu od połowy 2019 r. mamy w zarządzie wiceprezesa odpowiedzialnego za pełen proces pozyskania klienta oraz członka klienta odpowiedzialnego za wsparcie klienta, czyli kompleksowo za obsługę posprzedażową klientów.

Rozwijamy także zupełnie nowe kompetencje w organizacji (analityka klienta, marketing doświadczeń, inteligentna taryfikacja, zwinne metody pracy etc.). Był to pierwszy i niezwykle ważny krok, który pozwolić ma na realizację nowej 5-letniej strategii spółki – lepiej rozumieć naszych klientów, wyjść na rynek z lepiej dopasowaną ofertą oraz zaoferować najwyższej jakości serwis dla klientów.

W zakresie posprzedażowej obsługi klienta, rok 2019 w UNIQA to rok nowych rozwiązań np. samolikwidacji w majątku czy automatycznej weryfikacji kosztorysów z warsztatów samochodowych. Rok 2019 upłynął także na dyskusji o wykorzystaniu sztucznej inteligencji  w usprawnieniu operacji  oraz zapoznaniu się z toczącymi się na rynku projektami. 2019 to także wdrożenie systematycznego badania klientów w posprzedażowych punktach styku z nami oraz powołanie w strukturze firmy stanowisk odpowiedzialnych za doświadczenia klienta i podróż klienta.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...