bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Poczta Polska chce rozszerzyć swoją działalność ubezpieczeniową

Poczta Polska chce rozszerzyć swoją działalność ubezpieczeniową

Dodano: 2016-08-24

Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, w rozmowie z agencją informacyjną Reuters przyznał, że najbliższa strategia Poczty Polskiej będzie dążyła do wzmacniania pozycji Poczty Polskiej w sektorze finansów i ubezpieczeń dla klientów indywidualnych. Poinformował też, że na razie nie ma planów co do prywatyzacji spółki.

Zmiany w strategii Poczty Polskiej są podyktowane spadkiem przychodów głównej działalności spółki, tj. dostarczania usług pocztowych. Za zmniejszenie przychodów odpowiada przede wszystkim wzrost konkurencji i powstawanie prywatnych podmiotów w tej branży. Aktualnie Poczta Polska ma mały udział w sektorze finansów i ubezpieczeń dedykowanych podmiotom indywidualnym. Jak wskazał Smoliński, Poczta Polska powinna próbować naśladować podobny podmiot działający we Włoszech, który ma w swej ofercie szeroki wybór usług finansowych skierowanych do osób prywatnych.

„Chcemy rozwijać usługi oferowane już na Poczcie takie jak Bank Pocztowy i ubezpieczenia” – powiedział Smoliński. „Poczta Polska ma wielki potencjał. Żaden inny bank, żaden inny ubezpieczyciel nie ma tylu punktów sprzedaży jak Poczta Polska, zwłaszcza w mniejszych miastach” – dodał. Poczta Polska posiada 75 proc. udziałów Banku Pocztowego. Zarządza ponad 7 tys. własnych punktów sprzedaży oraz należących do agencji współpracujących ze spółką. Dla porównania, Bank PKO ma 1,3 tys. oddziałów w całym kraju.

„Rynek przesyłek pocztowych stanowi ogromne wyzwanie dla Poczty Polskiej” – powiedział dla Reuters Kazimierz Smoliński. Jego zdaniem, bardziej stanowczy ruch w kierunku dostarczania usług finansowych mógłby przełożyć się na silniejszą konkurencję wobec brytyjskich pożyczkodawców – Provident i Wonga – największych podmiotów obecnych na polskim rynku usług pożyczkowych.

Smoliński zapowiedział, że nowa strategia Poczty Polskiej zostanie przedstawiona w przyszłym miesiącu. Jego zdaniem, spółka powinna ulepszyć stosowane rozwiązania IT w celu poprawy jakości oferowanych usług pocztowych i innych.

Artykuły powiązane

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...