W dniu 21 października ub. r. Skandia zaczęła funkcjonować pod nową nazwą Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group (czytaj więcej: Skandia przemienia się w Vienna Life). Paweł Ziemba, prezes towarzystwa, w wywiadzie dla redakcji Rzeczpospolita opowiedział o kulisach rebrandingu i aktualnej sytuacji na rynku finansowo-ubezpieczeniowym w Polsce.
Jak przypomniał prezes Vienna Life, zmiana nazwy związana jest z przejęciem spółki przez Vienna Insurance Group w 2014 r. VIG jest jedną z największych grup kapitałowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Polski ubezpieczyciel poprzez zmianę nazwy chciał podkreślił przynależność do austriackiego ubezpieczyciela.
Pytany o oczekiwania nowego właściciela polskiego zakładu ubezpieczeń wymienił na pierwszym miejscu stworzenie stabilnej platformy rozwoju dla firmy, za czym kryje się transformacja biznesowa. W jego opinii, na sukces mogą liczyć firmy finansowe, które będą w stanie nawiązać bliskie relacje z klientami. Jak wskazał prezes Vienna Life, dotyczy to firm, które będą towarzyszyć w sposób nienarzucający się, ale efektywny w codziennym życiu klientów i wspólnie przechodzić przez różnego rodzaju sytuacje życiowe. Jak wyjaśnił w rozmowie, klient musi rozumieć rolę ubezpieczyciela, produktu. Jest to możliwe poprzez edukację, dialog, współpracę z partnerami.