Nikt nie ma już chyba wątpliwości, że nowa ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej stanowi dla rynku dość sporą rewolucję. Jednym z jej elementów jest bez wątpienia podejście do zlecania usług przez zakład ubezpieczeń firmom zewnętrznym w ramach tzw. outsourcingu.
Zakład ubezpieczeń, chcąc korzystać ze wsparcia outsourcingowego, będzie zobowiązany do opracowania, przed rozpoczęciem takiej współpracy, zasad outsourcingu, obejmujących w szczególności:
a) wykaz funkcji należących do systemu zarządzania oraz czynności ubezpieczeniowych lub reasekuracyjnych, które zakład zamierza powierzać w drodze outsourcingu ze wskazaniem, które z tych czynności zakład uznaje za podstawowe lub ważne,
b) kryteria wyboru podmiotu, któremu zakład zamierza powierzać wykonywanie czynności ubezpieczeniowych lub reasekuracyjnych oraz funkcji należących do systemu zarządzania,
c) sposób realizacji warunków, o których mowa w art. 74 i art. 75 Ustawy,
d) zasady zarządzania ryzykiem związanym z powierzeniem, w drodze outsourcingu, wykonywania czynności oraz funkcji należących do systemu zarządzania.