bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Obowiązki przedsiębiorcy w świetle ustawy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich – ciąg dalszy

Obowiązki przedsiębiorcy w świetle ustawy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich – ciąg dalszy

Dodano: 2017-01-30

Obowiązki dla przedsiębiorców w związku z wejściem w życie w dniu 10 stycznia 2017 r. ustawy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich wynikają bezpośrednio z art. 31 oraz 32 ustawy. Nowy akt prawny wprowadza możliwość poddania sporu między przedsiębiorcą a konsumentem pod rozstrzygnięcie sądu polubownego, mającego swego rodzaju pierwszeństwo przed sądem powszechnym. Jeśli strona w momencie składania lub przyjmowania oferty ma siedzibę lub miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej może rozważyć taką możliwość.

Artykuły powiązane

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...