bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
O ubezpieczeniach w komiksach

O ubezpieczeniach w komiksach

Dodano: 2017-06-22

Proama przygotowała serię komiksów o ubezpieczeniach. Ubezpieczyciel chce w ten sposób komunikować się z klientami, przedstawiając im swoje produkty i ich użyteczność w codziennym życiu. Bohaterem komiksów jest rodzina Proamowskich. Zmagają się oni z wieloma życiowymi sytuacjami. Na pomoc przychodzi im Pan Marek – agent ubezpieczeniowy, który przedstawia i wyjaśnia im zawiłości „świata ubezpieczeń”.

– Często możemy usłyszeć, że sprzedaż to sprzedaż. Nie ma znaczenia czy chodzi o sprzedaż zapałek, samochodów czy ubezpieczeń. Reguły rynku działają w każdej branży bardzo podobnie. Ale czy na pewno? Jeśli chcemy sprzedać auto – pokazujemy klientowi kilka modeli, odcień lakieru, opływowy kształt. Ale co najważniejsze klient może sam sprawdzić, czy wygodnie siedzi się za kierownicą i jak auto przyspiesza. Gdy sprzedajemy ubezpieczenie, to rozmawiamy z klientem o białej kartce papieru o nazwie polisa. Kartce, która jest obietnicą, że gdy zdarzy się coś złego, klient nie zostanie sam. To obietnica oparta na zaufaniu. Obietnica, od której zależy to, czy klient dostanie pomoc i wsparcie, gdy utraci dorobek całego życia – podkreśla autor tekstów komiksu, Marek Wojciechowski.

Jak wyjaśnia ubezpieczyciel, zobrazowanie jest najlepszym sposobem, aby wytłumaczyć klientom, z czym związany jest zakup danej ochrony. Z tego powodu, komiksy Proamy mają na celu ukazanie, jak ubezpieczenia sprawdzają się w konkretnych sytuacjach życiowych.

– Ubezpieczenia to nie tylko suche zapisy Ogólnych Warunków Ubezpieczeń, klauzul i opcji dodatkowych. Ubezpieczenia to przede wszystkim życie, bo ubezpieczenia są dla ludzi. Zachęcamy do podglądania przygód rodziny Proamowskich. Zachęcamy do spojrzenia na świat ubezpieczeń z zupełnie innej strony niż dotychczas – dodaje Marek Wojciechowski.

Do tej pory zostały wydane publikacje poświęcone ubezpieczeniom mieszkaniowym, turystycznym oraz małych i średnich firm. W przygotowaniu znajdują się odcinki o ubezpieczeniach komunikacyjnych, NNW szkolnym i ubezpieczeniu mieszkania.

Autorem tekstów jest Marek Wojciechowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych w Generali, do której należy marka Proama. Nadzór nad pracami graficznymi sprawuje Aleksandra Więch z Departamentu Marketingu Generali.

Artykuły powiązane

Nowe przepisy chroniące obywateli przed kradzieżą tożsamości od 1 czerwca.

Od 1 czerwca 2024 roku w Polsce będą obowiązywać nowe przepisy mające na celu lepszą ochronę obywateli przed k...

Nowa usługa Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego we współpracy z UFG

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w ramach swojej działalności przy Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym u...

Niewłaściwe zachowanie pracodawcy niekoniecznie jest mobbingiem – postanowienie SN

Sąd Najwyższy w postanowieniu z dnia 14 lutego 2024 r. (sygn. akt II PSK 11/23) uznał, że poczucie pracownika, że pode...