Poza treścią wniosku o zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej lub reasekuracyjnej zmianie w pewnym stopniu uległ również wykaz dokumentów, które powinny zostać dołączone przez założycieli do wniosku. Dla przykładu do wykazu dodano trzy nowe dokumenty wskazane w art. 162 ust. 3 pkt 5, 7 oraz 13 Ustawy, tj.:
1) bilans dla celów wypłacalności za ostatnie trzy lata przed datą złożenia wniosku lub z całego okresu działalności, jeżeli założyciel wykonuje działalność ubezpieczeniową lub działalność reasekuracyjną przez czas krótszy niż okres trzech lat – w przypadku gdy założycielem jest zakład ubezpieczeń lub zakład reasekuracji,
2) obliczenie minimalnego wymogu kapitałowego i obliczenie wartości dopuszczonych podstawowych środków własnych stanowiących pokrycie minimalnego wymogu kapitałowego – w przypadku gdy założycielem jest zakład ubezpieczeń lub zakład reasekuracji,
3) dowód posiadania przez założycieli dopuszczonych podstawowych środków własnych na pokrycie minimalnego wymogu kapitałowego w wysokości równej co najmniej nieprzekraczalnemu dolnemu progowi minimalnego wymogu kapitałowego, o którym mowa w art. 272 ust. 1.