W ustępie trzecim art. 45 został wskazany minimalny katalog elementów, które powinien zawierać system zarządzania. Poza wskazanymi elementami katalog ten może być rozbudowany w zależności od potrzeb danego zakładu ubezpieczeń lub zakładu reasekuracji. System zarządzania powinien obejmować zgodność z wszystkimi wymogami określonymi w rozdziale 3 Ustawy. Dodatkowo zgodnie z pkt 1 i 2 powinien obejmować również strukturę organizacyjną, w której zakresy odpowiedzialności są jasno i odpowiednio podzielone oraz skuteczny system przekazywania informacji.
Artykuły powiązane

Działalność gospodarcza wliczana do stażu pracy – nowe uprawnienia od 2026 roku
Od 1 stycznia 2026 roku osoby, które przez lata prowadziły własną działalność gospodarczą, uzyskają nowe p...

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy
Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania
RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...