bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Nationale-Nederlanden wspiera młodzież w pracach nad innowacjami społecznymi

Nationale-Nederlanden wspiera młodzież w pracach nad innowacjami społecznymi

Dodano: 2017-03-30

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości we współpracy z Nationale-Nederlanden zorganizowała pierwszą w Polsce edycję konkursu Social Innovation Relay. W ramach programu uczniowie zgłosili ponad 60 pomysłów na innowacje społeczne. Zwycięzcy reprezentować będą Polskę w międzynarodowym finale konkursu.

W ramach konkursu uczniowie mieli za zadanie rozwiązanie quizu dotyczącego przedsiębiorczości społecznej. W następnym kroku musieli zaproponować usługę lub produkt odpowiadający potrzebom wybranej grupy społecznej lub będący odpowiedzią na zidentyfikowane wyzwanie społeczne. Uczestnicy programu mogli liczyć na pomoc i profesjonalne porady ze strony wolontariuszy z Nationale-Nederlanden, którzy prowadzili w szkołach zajęcia na temat innowacji i przedsiębiorczości społecznej. W następnym etapie będą również wsparciem dla uczestników konkursu jako mentorzy w przygotowaniu profesjonalnego biznesplanu przedsięwzięcia.

– To dla nas wielka przyjemność móc zaangażować się w ten projekt i współpracować z młodymi, zdolnymi ludźmi. Podczas lekcji prowadzonych przez naszych wolontariuszy, niejednokrotnie zadziwiało nas innowacyjne podejście do przedsiębiorczości społecznej. Cieszymy się, że nasi mentorzy mogą wspierać inicjatywy najbardziej pomysłowych uczniów z całego kraju – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Wśród zgłoszonych pomysłów znalazły się między innymi opaska połączona z aplikacją mobilną, zwiększająca bezpieczeństwo dzieci i osób starszych, a także projekt aktywizacji społecznej emerytów czy wsparcia funduszu stypendialnego dla utalentowanej młodzieży,

Ubezpieczyciele coraz częściej angażują się w projekty mające na celu edukację finansową dzieci i młodzieży. Takim przykładem jest między innymi program realizowany we współpracy z MetLife – MetLife LifeChanger, podczas którego młodzi ludzie korzystają z możliwości poszerzenia swojej wiedzy na temat finansów i ubezpieczeń, co pozwala im z większą świadomością planować dalszą edukację i przyszłość zawodową (czytaj więcej: MetLife LifeChanger – wolontariusze uczą przedsiębiorczości).

Artykuły powiązane

Rekordowa kara dla Poczty Polskiej za naruszenie RODO w sprawie wyborów kopertowych

Poczta Polska znalazła się w centrum kontrowersji po tym, jak Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) nałożył na nią rek...

Szybcy i…nielegalni – dostawcy jedzenia na elektrycznych pojazdach poza kontrolą

Coraz więcej dostawców jedzenia korzysta z elektrycznych hulajnóg i rowerów, ale okazuje się, że część tych pojazdów wca...

Roczne sprawozdanie EIOPA dotyczące sankcji nałożonych na mocy dyrektywy w sprawie dystrybucji ubezpieczeń

W dniu 29 stycznia 2025 roku Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) op...