Nationale-Nederlanden podpisało umowę z Notus Doradcy Finansowi, zgodnie z którą zakład ubezpieczeń przejmie 100 proc. akcji Domu Kredytowego Notus. Obecnie transakcja czeka na zatwierdzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Notus to jedna z największych w Polsce firm doradczych w zakresie finansów. Ponadto, w swojej ofercie ma również udzielanie pożyczek pod hipotekę, sprzedaż ubezpieczeń oraz produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych. Transakcja ma zostać sfinalizowana w II poł. 2016 r., po uzyskaniu zgody przez UOKiK.
Dla NN przyjęcie podmiotu z sektora doradztwa finansowego stanowi szansę na powiększenie siatki dystrybucyjnej o 350 doradców, którzy posiadają swe oddziały w największych miastach Polski, a także o 280 przedstawicieli mających podpisane umowy franczyzy z Notus, mających swe siedziby na terytorium całej Polski.
– Przejęcie Notus Doradcy Finansowi pozwoli nam poszerzyć skalę naszej dystrybucji. Niezmiennie nasza wyłączna sieć Przedstawicieli Ubezpieczeniowo-Finansowych pozostaje naszym wiodącym kanałem, niemniej jednak widzimy, że w dzisiejszym świecie musimy zapewniać klientom szeroki dostęp do usług Nationale-Nederlanden. Chcemy poszerzyć naszą dystrybucję poprzez kanały dające nam kontrolę nad jakością sprzedaży. Jestem przekonany, że partnerstwo z renomowanym doradcą finansowym w Polsce, świadczącym wysokiej jakości usługi, pomoże nam w realizacji tego celu –oświadczył Wojciech Sass, prezes Nationale-Nederlanden.
Podobnie Notus postrzega alians strategiczny jako szansę na rozwój w obszarze core businessu – dystrybucja pożyczek i kredytów hipotecznych, a także ubezpieczeń na życie.
– Strategiczne partnerstwo z NN to dla nas otwarcie nowego rozdziału w historii firmy i niewątpliwa szansa. Związujemy się z firmą o ugruntowanej pozycji na rynku, bogatej ofercie produktów ubezpieczeniowych i uznanej marce, która cieszy się zaufaniem klientów. Współpraca z tak liczącym się partnerem to dla nas wyróżnienie, a przede wszystkim nowe możliwości rozwoju i budowania przewagi konkurencyjnej w obszarze doradztwa finansowego. Nasze wartości są zbieżne, dlatego tym bardziej wchodzimy do grupy z przekonaniem, że jest to bardzo dobry krok dla rozwoju naszej marki – wskazuje Robert Pepłoński, prezes Notus Doradcy Finansowi.