bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Motor claim settlement without human involvement?

Motor claim settlement without human involvement?

Dodano: 2022-12-20

The first fully automatic settlement of an comprehensive motor insurance claim was carried out by Warta, and the entire process took place without human intervention.

The injured party’s claim was accepted by a voicebot. In the next step, a list of required documents was automatically created and sent to the customer via email. In the same way, an order was placed for the repair shop. The latter prepared a cost estimate, which was accepted by Warta. Let’s emphasize that all of the above was done automatically.

It took a total of five minutes to verify the cost estimate, confirm liability, and prepare and approve the payment, and the entire process – from filing the claim to approving the payment – took only two days.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...